måndag 12 mars 2012

Du har ett varumärke i din ficka. Är det bra egentligen?

Framtiden i backspegeln: no-brand-phone. 
Om du äger en smartphone - och har ett intresse för varumärkesbygge:

Då finns möjlighet att delta i en studie som syftar till att kartlägga de viktigaste beståndsdelarna i begreppet Brand Equity (ungefär varumärkesvärde på svenska).

Tillsammans med två kurskamrater genomför undertecknad en studie i varumärkeskonstruktion inom ramarna för vår master-uppsats på MBA-programmet vid Blekinge Tekniska Högskola.

Vi använder en statistisk modell för analys som har psykometriskt ursprung - vi hoppas alltså kunna räkna på vilka komponenter i varumärket som är mest centrala i marknadsföringssammanhang.

Vi skulle bli mycket tacksamma om du ville ge oss fem minuter av din tid och besvara frågorna i länken nedan. Och när vi säger fem minuter menar vi det, formuläret har 19 frågor. Men dom är state-of-the-art, rent mätteoretiskt. Låt dig gärna inspireras!  :-)

Vill du tipsa en kollega ber vi dig skicka länken vidare - enkäten kan bara besvaras en gång från varje dator. Frågeformuläret är på engelska.

http://edu.surveygizmo.com/s3/833302/Cellular-Wars-A-Study-of-Consumer-Based-Brand-Equity

Vad får du i retur? Resultatet av undersökningen publiceras (kompletterat med färska tips om hur du bygger ditt varumärke) i maj på www.organisationsbloggen.blogspot.com

Tack på förhand!

Hälsar Andreas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Fyra fakta om den svåra konsten att leda som man lär

"Och det hände vid den tiden att från statsminister Löfven utgick ett påbud att hela Sverige skulle följa FoHMs riktlinjer.   Detta var...