Framtiden i backspegeln: no-brand-phone. |
Tillsammans med två kurskamrater genomför undertecknad en studie i varumärkeskonstruktion inom ramarna för vår master-uppsats på MBA-programmet vid Blekinge Tekniska Högskola.
Vi använder en statistisk modell för analys som har psykometriskt ursprung - vi hoppas alltså kunna räkna på vilka komponenter i varumärket som är mest centrala i marknadsföringssammanhang.
Vi skulle bli mycket tacksamma om du ville ge oss fem minuter av din tid och besvara frågorna i länken nedan. Och när vi säger fem minuter menar vi det, formuläret har 19 frågor. Men dom är state-of-the-art, rent mätteoretiskt. Låt dig gärna inspireras! :-)
Vill du tipsa en kollega ber vi dig skicka länken vidare - enkäten kan bara besvaras en gång från varje dator. Frågeformuläret är på engelska.
http://edu.surveygizmo.com/s3/833302/Cellular-Wars-A-Study-of-Consumer-Based-Brand-Equity
Vad får du i retur? Resultatet av undersökningen publiceras (kompletterat med färska tips om hur du bygger ditt varumärke) i maj på www.organisationsbloggen.blogspot.com
Tack på förhand!
Hälsar Andreas
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar